רבה של אומן במכתב לנתניהו: "תגנה את דברי פוטין"

נתי קאליש No Comments on רבה של אומן במכתב לנתניהו: "תגנה את דברי פוטין"

רבה של אומן הרב יעקב ג'אן בפנייה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו: "תגנה את דברי פוטין, אם תשתוק, זה יעורר קטרוג גדול בשמיים" | המכתב המלא

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתתף בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג, בסוף השבוע שעבר, וטען כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אינו יהודי. פוטין טען כי חבריו מאמינים שזלנסקי הוא "חרפה" לעם היהודי. "יש לי הרבה חברים יהודים עוד מהילדות. הם אומרים 'זלנסקי אינו יהודי, הוא חרפה לעם היהודי'", אמר פוטין.

בעקבות הדברים החמורים, רבה של העיר אומן, הרב יעקב ג'אן פנה היום במכתב מיוחד לראש הממשלה נתניהו, ומבקש ממנו לגהות את הדברים באופן נחרץ.

"ימים אלו, כידוע, ימי מלחמה באוקראינה. הצבא הרוסי נלחם בשטח המדינה מזה זמן רב, ורבים הנפגעים לצערנו, מהם גם חיילים יהודים הנופלים על משמרתם בקווי החזית" פתח הרב ג'אן את מכתבו. "והנה לצערנו ולהוותנו, מלחמה זו נמשכת זמן רב בערי אוקראינה, מדינה אשר בשנים האחרונות קיבלה אותנו, חסידי ברסלב, בפנים מאירות ובידיים פתוחות".

"השבוע נחרדנו לשמוע את דבריו של נשיא רוסיה פוטין, אשר הכריז קבל עם ועולם כי הנשיא זלנסקי, המחרף נפשו למען מדינתו, "אינו יהודי" כי הוא מבייש את העם
היהודי. אך לאחר דברים קשים אלו מפיו של נשיא רוסיה, אל לנו לחשות ואל לנו לעמוד מנגד. כבודו, ראש ממשלת ישראל, הוא הנציג היהודי הבכיר ביותר בעולם וכאשר שתיקה נשמעת מכבודו לאחר האמירות הללו, יכול הדבר לעורר קיטרוג גדול בשמים שהרי אין זה ענייני אומות העולם אלא חילול ה' המהדהד מקצה העולם ועד קצהו ואין לשתוק במקרה זה" הוסיף הרב.

"ובידוע לנו, מתפקידנו עשרות שנים בקהילת אומן באוקראינה, כבוד הנשיא זלנסקי הינו יהודי לכל דבר ועניין ולכל הדעות ואל לנו או למאן דהוא לפקפק בדבר זה. הנה כי כן, כבודו מתבקש לגנות בחריפות את דבריו של נשיא רוסיה, ולו על מנת לשמור על כבודם של יהודים באשר הם, בתפקידיהם ככל ויהיו בכירים ובמקומות ככל וישהו בהם" כתב עוד.

"הננו תקווה כי הדברים יפלו על אוזניים קשובות וחילול ה' הנורא ייפסק במהרה בימינו" חתם הרב את מכתבו לראש הממשלה.

שלומי אלישע מעסקני הקהילה באומן אומר לנו על מאחורי הקלעים של המכתב כי: "לא ייתכן שעד היום אף נציג ישראלי לא גינה את הדברים הבוטים, לכנות נשיא יהודי בביטויים קשים ולהצהיר שהוא לא יהודי, מנהיג שנלחם על המדינה שלו, ולהפוך אותו לנאצי, בעוד הקהילות היהודיות באוקראינה חיו עד המלחמה הנוכחית בבטחה בכל רחבי אוקראינה, ומי שפגע בהם והביא למותם של חפים מפשע רבים היה דווקא פוטין עם הטילים ששיגר לעבר ערי אוקראינה".

 



0 תגובות